|
Nowoczesne techniki sprzedaży Proponujemy Państwu szkolenie w formie warsztatowej z udziałem kamery wideo. Uczestnicy biorąc udział w symulowanej bezpośredniej rozmowie z klientem lub w rozmowie przez telefon będą mieli okazję odsłuchać własne rozmowy i obejrzeć własne zachowania w sytuacjach zbliżonych do realnych sytuacji biznesowych. Dzięki temu, poznając własne mocne strony i obszary do poprawy, uczestnicy będą w stanie wprowadzać zmiany w swoich zachowaniach z Klientami. Korzyści dla Uczestników szkolenia: Uczestnicy podczas tego szkolenia będą mieli możliwość pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności o techniki sprzedaży takie jak: komunikacja z klientem, umówienie się na spotkanie, umiejętne diagnozowanie potrzeb klienta oraz skuteczne radzenie sobie z zastrzeżeniami klienta oraz finalizowanie sprzedaży. Poza tym wartością dodaną są elementy związane z nowoczesnymi technikami podnoszenia sprzedaży w postaci działań związanych z marketingiem bezpośrednim. Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia: Szkolenie będzie prowadzone metodami aktywnymi poprzez: - wykład interaktywny,
- dyskusje,
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- testy diagnostyczne,
- case study,
- symulacje.
Program szkolenia: - 1. Wprowadzenie do szkolenia.
- przedstawienie trenera i uczestników.
- cele szkolenia i kontrakt.
- oczekiwania uczestników.
- ćwiczenie integracyjne.
- 2. Idealny profil handlowca i analiza własnych zasobów.
- idealny profil sprzedawcy. Dlaczego warto być sprzedawcą - dyskusja grupowa dotycząca korzyści płynących z bycia sprzedawcą i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami sprzyjające bliższemu poznaniu się.
- czym jest profesjonalne podejście do sprzedaży - praca indywidualna a następnie wymiana poglądów.
- indywidualne zasoby wspierające w sprzedaży - ćwiczenie polegające na autoanalizie mocnych stron każdego uczestnika oraz na znalezieniu obszarów do rozwoju. Uczestnicy bazują własnych sukcesach i doświadczeniach, analizując poszczególne umiejętności i zachowania.
- 3. Marketing bezpośredni a sprzedaż.
- czym jest marketing bezpośredni - definicja.
- narzędzia i techniki wykorzystywane w marketingu bezpośrednim.
- mailing czyli przesyłka pocztowa bezpośrednia.
- mailing bezadresowy.
- ogłoszenie prasowe.
- telemarketing.
- internet i nowe media.
- sprzedaż bezpośrednia.
- 4. Zarządzanie bazą danych.
- metody pozyskania bazy danych.
- segmentacja bazy danych.
- tworzenie materiałów marketingowych.
- 5. Jak przygotować operację planowania strategii.
- koncepcje i strategie działania.
- najlepsze praktyki i największe błędy w marketingu bezpośrednim. Case study.
- ćwiczenia - budowanie planów działań.
- umówienie spotkania.
- sprzedaż przez telefon.
- standardy obsługi i sprzedaży przez telefon.
- scenki z udziałem kamery - umawianie spotkania z klientem, radzenia sobie z recepcją i sekretarką.
- 7. Spotkanie bezpośrednie.
- kryteria skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej z klientem.
- typologia klienta i jej znaczenie w podnoszeniu efektywności sprzedaży.
- struktura spotkania z klientem.
- przygotowanie do sprzedaży czyli o czym bezwzględnie powinieneś wiedzieć zanim przystąpisz do sprzedaży.
- 8. Diagnoza potrzeb klienta.
- proces podejmowania decyzji przez klienta. Motywy zakupu.
- kluczowa rola pytań w procesie diagnozy potrzeb. Burza mózgów i dyskusja mające na celu wygenerowanie jak największej ilości pytań diagnozujących potrzeby klienta.
- podstawowe potrzeby człowieka . Piramida potrzeb.
- 9. Prezentacja rozwiązania.
- metoda prezentacji produktu.
- przedstawianie produktu/usługi według zasady zaleta - cecha - korzyść - ćwiczenie "Masz tylko 3 minuty" mające na celu udoskonalenie umiejętności prezentacji.
- 10. Finalizacja transakcji.
- kiedy klient nadaje sygnały o gotowości do finalizacji.
- znaczenie odwołania się do potrzeb klienta w procesie zamykania sprzedaży.
- przykładowe sposoby finalizacji sprzedaży.
- 11. Radzenie sobie z zastrzeżeniami.
- w co grają klienci i jak to rozpoznać.
- zmień zastrzeżenie w korzyść.
- 12. Podsumowanie warsztatu.
cofnij >>
|
|