Programy  
 

Budowanie zespołu i efektywna praca zespołowa

Na dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo składa się wiele czynników. Niewątpliwie głównym elementem są dobrze funkcjonujące, trwałe i efektywne zespoły. Jak taki zespół stworzyć? Co jest potrzebne do twego, aby ludzie podążali za Liderem i współpracując ze sobą dążyli do realizacji wspólnych celów niczym drużyna sportowa do zwycięstwa podczas Olimpiady? Podczas tego szkolenia zajmiemy się wypracowaniem skutecznych narzędzi wspierających budowanie trwałych i efektywnych zespołów pracowniczych.

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

Szkolenie ma na celu udoskonalenie umiejętności w zakresie rozwoju kluczowych umiejętności zapewniających współpracę w zespole i zmierzające do podniesienia efektywności realizowanych zadań. Szkolenie ma również na celu uświadomienie potęgi zespołu i ogromnej roli lidera w wydobywaniu potencjału zespołu, zespołów, z którymi współpracuje. Uczestnicy, jako liderzy będę mieli możliwość udoskonalenia swoich umiejętności w zakresie:

  • skutecznej komunikacji z zespołem,
  • motywowania do współpracy i tworzenia "ducha zespołu",
  • odkrywania ról grupowych istniejących w zespole i uzupełniania brakujących,
  • wyznaczania celów,
  • delegowania zadań,
  • udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
  • asertywnej komunikacji.

Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia:

Szkolenie będzie prowadzone metodami aktywnymi poprzez:

  • wykład interaktywny,
  • dyskusje,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • testy diagnostyczne,
  • case study,
  • symulacje.

Program szkolenia:

  • 1. Istota pracy zespołowej.
  • jak odróżnić grupę od zespołu.
  • kryteria powstania zespołu.
  • cechy i zalety pracy zespołowej.
  • czynniki wpływające na sukces zespołu.
  • 2. Jak zbudować efektywny zespół.
  • ustalenie zasad w zespole - expose szefa.
  • ustalanie celów w zespole - zasada SMART w praktyce.
  • podział ról i zadań w zespole.
  • zasady poprawnego delegowania zadań.

Scenki z w parach mające na celu rozwinięcie umiejętnego wyznaczania celów i delegowania zadań.

  • 3. Komunikacja w zespole.
  • komunikacja a współpraca - podczas ćwiczenia w grupach uczestnicy przyjrzą się najistotniejszym aspektom komunikacji sprzyjającej efektywnej współpracy, następnie zajmiemy się doskonaleniem wybranych umiejętności komunikacji.
  • komunikacja dwukierunkowa jako kluczowy czynnik porozumienia. Narzędzia komunikacji dwukierunkowej - ćwiczenie: Rysunek.
  • model komunikacji Friedemana Shulza von Thuna - uczestnicy poznają cztery wymiary komunikacji i w ćwiczeniach w postaci scenek nauczą się korzystania z "czterech uszu von Thuna".
  • bariery w komunikacji.
  • 4. Fazy formowania się zespołów i działania lidera na poszczególnych etapach.
  • forming,
  • storming,
  • norming,
  • performing.

W module tym uczestnicy wezmą udział w grze zespołowej, której celem jest ukazanie procesu powstania i życia zespołu oraz najistotniejszych działań, jakie lider na każdym etapie podjąć powinien.

  • 5. Współpraca z zespole w oparciu o role zespołowe.
  • okno Johari jako model wspierający samoświadomość członków zespołu.
  • kto jest kim w zespole czyli role zespołowe i ich znaczenie - Uczestnicy podczas gry zespołowej będą mieli możliwość odkrywania swoich ról zespołowych.
  • uzupełnianie brakujących ról zespołowych.
  • 6. Działania niezbędne do zbudowania i prowadzenia efektywnego zespołu.
  • prowadzenie zebrań - ćwiczenie: Stworzenie narzędzia w postaci listy kontrolnej dotyczącej prowadzenia zebrań.
  • grupowe podejmowanie decyzji - Gra "Jajka".
  • zarządzanie konfliktem w zespole.
  • 7. Motywowanie i współpraca w zespole.
  • podstawowe teorie motywacji: Hierarchia potrzeb Maslova, Dwuczynnikowa Teoria Herzberga
  • moja motywacja - autoanaliza - ćwiczenie: Alpinista.
  • komunikacja zwrotna jako narzędzie motywacyjne - ćwiczenie: Uczestnicy wezmą udział w scenkach mających na celu udzielenie konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • źródła motywacji w metaprogramach.
  • motywowanie grupy do współpracy i zwiększonego zaangażowania.
  • 8. Asertywność szefa.
  • czterostopniowa procedura wyrażania emocji jako narzędzie komunikowania się i egzekwowania.
  • analiza transakcyjna - ćwiczenia.

cofnij >>


 
 

ELEKTRONICZNY
FORMULARZ
ZGŁOSZENIOWY
 

  Aktualności  
  Zapytanie ofertowe – Trenerzy
3 Październik 2011 | Grzegorz Baran

Poznań, dnia 03.10.2011 ZAPYTANIE OFERTOWE dotyczące wyboru trenera na szkolenie pt. „Budowanie zespołu i efektywna praca zespołowa” (kod CPV 8042-usługi szkoleniowe) organizowane przez Firmę BERNDSON Sp. z o. o. w ramach projektu „Profesjonalne kadry – nowoczesna firma. Szkolenia dla pracowników i właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw w wieku 45+” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej...

więcej »



Bonusy dla naszych klientów
29 Marzec 2011 | Admin

Zostań naszym klientem a dodatkowo weźmiesz udział w losowaniu wyjątkowych nagród.

więcej »



Zapytanie ofertowe P45-001
18 Luty 2011 | Admin

Zapytanie ofertowe dotyczące wynajmu sal szkoleniowych (kod CPV 702) oraz usług cateringowych dla uczestników szkoleń oraz trenerów (kod CPV 553) oraz zakwaterowanie dla trenerów (kod CPV 551) realizowanych przez Firmę BERNDSON Sp. z o. o. w ramach projektu "Profesjonalne kadry - nowoczesna firma. Szkolenia dla pracowników i właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw w wieku 45+" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (nr projektu POKL. 08.01.01-30-045/10).

więcej »



 

 

Siedziba firmy w Krakowie

     ul. Feldmana 4/11
     31-130 Kraków

     tel:  +48 12 2948190
     fax:  +48 12 3973658
Siedziba w Poznaniu

     ul. Sienkiewicza 22/718
     60-818 Poznań

     tel:    +48 61 8433066
     kom:  +48 601 909 214 - 215
Copyright © 2011 BERNDSON sp. z o.o.. All rights reserved.   Powered by TreDo.pl.