|
Trening umiejętności kierowniczych Szkolenie jest zorientowane na praktyczne doskonalenie umiejętności, dzięki którym kierownik staje się skutecznym menedżerem. Podczas szkolenia uczestnicy poznają najczęściej wykorzystywane źródła władzy w organizacji i możliwe style zarządzania. Nauczą się również, jak dobierać właściwy styl w zależności od fazy rozwoju zespołu oraz zaangażowania i kompetencji konkretnego pracownika. W trakcie szkolenia uczestnicy będą ćwiczyć między innymi sposoby komunikacji, delegowanie zadań, monitorowanie postępów w trakcie zadania oraz udzielanie pracownikowi informacji zwrotnej po jego wykonaniu. Uczestnicy poznają sposoby motywowania pracowników przez pochwałę, jak również dyscyplinowania ich poprzez rozmowę korygującą, czy reprymendę. Korzyści dla Uczestników szkolenia: Całe szkolenie prowadzi do poznania różnicy pomiędzy zarządzaniem, a przewodzeniem pracownikom: zarządzając możemy jedynie sprawiać by inni coś robili; przewodząc sprawiamy żeby chcieli to robić. Umiejętności wyniesione ze szkolenia pozwolą rozwijać pracowników poprzez przekazywanie im coraz większej odpowiedzialności. Skoncentrujemy się na tych sytuacjach, które są trudne z punktu widzenia menedżera, tak by potrafili Państwo zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce. Dzięki szkoleniu dostaniecie Państwo praktyczne narzędzia, dzięki którym będziecie w stanie indywidualnie oceniać poziom kompetencji pracowników, motywować ich i rozliczać. Metody pracy jakie stosujemy podczas szkolenia: W trakcie zajęć czasie pracujemy interaktywnie: dlatego głównie aranżujemy gry i scenki, w czasie których poznajecie Państwo praktyczne narzędzia i w trakcie których możecie Państwo doświadczyć zarówno roli kierownika, jak również Waszego podwładnego. Poza tym realizujemy mnóstwo ćwiczeń i zabaw edukacyjnych. Szkolenie szczególnie polecamy dla: Szkolenie rekomendujemy zarówno kierownikom posiadającym doświadczenie, jak również osobom, które dopiero obejmują funkcje kierownicze. Szkolenia, które proponujemy dla poszerzenia zdobytej wiedzy i umiejętności: Program szkolenia: - 1. Źródła władzy w organizacji.
- test na źródła władzy Raven’a,
- poznanie indywidualnego źródła władzy,
- konsekwencje korzystania z konkretnego źródła władzy.
- test na styl zarządzania,
- odpowiedni styl zarządzania w zależności od zespołu i pracownika,
- indywidualne traktowanie pracownika.
- 3. Komunikacja w zarządzaniu.
- komunikacja werbalna i mowa ciała,
- typologia pytań,
- aktywne słuchanie.
- dlaczego expose jest ważne?
- przygotowanie wystąpienia expose,
- popełniane błędy w expose.
- delegowanie, a zlecanie,
- z czego wynikają trudności z delegowaniem?
- monitorowanie zadań,
- ocena zadania.
- 6. Trudne rozmowy kierownika.
- rozmowa korygująca,
- rozmowa dyscyplinująca (reprymenda),
- jak oddzielać fakty od opinii,
- decyzja o zwolnieniu pracownika.
- 7. Jak motywować pracownika.
- sposoby motywowania pozafinansowego,
- wykorzystanie wiedzy o typach osobowości w motywowaniu,
- zindywidualizowane podejście do motywowania,
- czy stosować system kar i nagród?
cofnij >>
|
|